lunes, 28 de septiembre de 2009

Cestujeme po Spanielsky

Mily moji, ak chcete cestovat po Spanielsku za vyhodne ceny a pomerne rychlo mate niekolko moznosti. Jednou z nich je cestovat leteckymi spolocnostami, alebo vlakom. Tu v Spanielsku je etablovanych niekolko leteckych spolocnosti.

Poskytujem informacie o niektorych z nich:
www.vueling.com a www.clickair.com --> sranda je ta, ze prave tohto leta tieto dve spolocnosti oznamili ich zlucenie. Doposial este stale maju svoje stranky oddelene, aj ked uz ponukaju lety spolocnou cestou. Pocet ich destinacii je velmi bohaty, ponukaju lety po celom spanielsku ale aj po europe. Zaujimave je aj to ze obe spolocnosti maju vernostne programy. Vueling ma svoj program punto a clickair ma zas program iberia plus. Lietaju priamo z Barcelony, terminal T1.

www.ryanair.com --> ich asi poznate dost dobre, irska letecka privelmi nizkorozpoctova spolocnost ktora vytlcie peniaze aj z nemozneho. Pozor na fakturovanu batozinu, maximalne je to 15 kil a kazde kilo naviac sa plati a dost pridraho. Ryanair nelieta priamo z Barcelony ale z letisk ktore su tak v okruhu 100 km od Barcelony (Girona y Reus). V Madride lietaju na aeropuerto de Barajas. Osobne preferujem lietat priamo z Barcelonskeho letiska.

http://www.aireuropa.com --> je clenom aliancie skyteam, a ma vernostny program flying blue. Pravdu povediac s nimi som este neletela. Okrem letov po spanielsku taktiez ponukaju lety do juznej ameriky a karibiku.

http://www.spanair.com --> prave vcera bolo tomu rok co spadlo lietadlo spanair. Tato spolocnost sa snazi zrenovovat svoj image. Ma vernostny programSpanair plus a zaujimave ceny. Je clenom star aliance a podla toho co som sa dozvedela planuje realizovat spolupracu s aireuropa, uvidime co je na tom pravdy.

www.iberia.com ---> tradicna spanielska spolocnost, netreba ju asi velmi prezentovat. Tiez ma vernostny program iberia plus a lieta po celom spanielsku a aj mimo. S nimi som uz par krat letela do Chile. A pravdu povediac, na personal ktory s nami letel nemam najlepsie spomienky. Su velmi drzy, nie su privetivi a asi aj preto ze ide o starsie damy, ktore uz nemaju nervy na uplakane male deti a otravnych cestujucich. Skratka uz si toho asi dost prezili, a usmev uz len malokedy pouzivaju ako zbran, alebo ako dar?

Teraz sa trosku vratme na zem a povieme si nieco o vlakoch...
Stranka kde mozte najst informacie o vlakovom spojeni je nasledovna --> http://www.renfe.com/
Ak neviete po anglicky mate smolu lebo stranka ma len anglicku, baskicku, galicijsku (povie sa to takto?) a katalansku verziu. Ak si chcete kupit listky v predstihu, tak mate sancu nakupit ozaj dobre. Vlakova spolocnost Renfe totiz ma rozne typi cien: web, last minute, normalne ceny, pre studentov, pre starsich ludi, atd. V spanielsku som vlakom toho moc nenacestovala, ale podla toho co som sa kade tade dozvedela, ludia su dost spokojny. To najlepsie na cestovani vlakom je, ze vlakove stanice su rovno v mestach, spojene metrom. To znamena dostat sa na ne nie je ziaden problem a nie je to ani casovo narocne. To o sa letiskach povedat neda.

Toto je len taka mala sprska informacii ktore v buducnosti ak by bol zaujem mozem rozsirit.
Hasta la proxima amigos. :-)

No hay comentarios:

Blog directory Add to Google Reader or Homepage Subscribe in Rojo
Subscribe in a reader

Vamos, sigueme

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner